På avskedsfest för Retro de Luxe och Drömma

Ikväll, efter att vi lastat våra vänner Marika och Daniels släpkärra med alla våra prylar inför Medeltidsveckan på Gotland (underbara människor som transporterar våra oändliga mängder grejer ihop med sina), fixade jag till håret lite snabbt, målade mig och tog på mig min Betty Grable-dräkt och drog på avskedsfest för Retro de Luxe och Drömma, som delat butik. Fixande tog inte ens en halvtimme allt som allt, även om jag var tvungen att locka håret med locktång eftersom jag inte rullat upp det tidigare under dagen. Det håller förstås inte alls lika bra, men det höll i alla fall för at tta foton och ta mig dit. Sen raknade det en del i den bastulika värmen bland alla minglande människor.

Strumpor från Vintagebutiken.se (Rambergs Sex-strumpa)
Skor från Hectors i Nossebro
Resten har jag sytt själv

Jag köpte inget, trots att det fanns massor med fina saker. Framför allt gillar jag Retro de Luxes fascinators - alltså såna där små, ofta hattliknande, hårprydnader, men jag tänker alltid att "det kan jag ju göra själv". Och så vill jag egentligen ha lite större hattar. Jga var mycket nära att köpa en röd kofta med sjömanskrage och instickat ankare på ryggen, men det var akryl och jag kan bara inte ha akrylkoftor.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Man kan alltid lita på Hectors! :)

2010-08-04 @ 21:19:38
Postat av: Milea

Hej!

Allt bra idag med dig?

Kram

2010-08-05 @ 13:29:01
URL: http://cajenn.blogg.se/
Postat av: anna

vad tjusig du var!

Välkommen hit till öjn! hoppas att du får det trevligt!

Postat av: Olivia

ah, acryl är det värsta....förstår inte att man kan ha på sig det. jag tycker det kliar och känns allmänt hemskt att ha på sig syntet..har till och med lite issues med nylonstrumpor. drömmen är ju en hel uppsättning med silkesstrumpor, men ah...då skulle kanske plånboken få fnatt. ;)



ha det bra / Olivia

2010-08-08 @ 13:48:34
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0