Nya kläder

I en kommentar till det här inlägget tipsade en tjej som heter Lisa mig om att de hade skotskrutiga bomberjackor på rea på Provrummet.se. Jag gick förstås dit och det bar sig inte bättre än att jag beställde en. För att komma upp över tvåhundra kronor, som brukar vara beställningsgränsen (kollade faktiskt inte om det var det här, jag bara tog det för givet) beställde jag också en tröja på rea. Här var det lite beslutsångest om färgen, det vägde mellan färgen som visas i länken och den blå-lila som jag till slut valde. Nu önskar jag nästan att jag hade beställt båda. Den har en härlig 30- och 70-talskänsla över sig.
Möjligen kunde jag i båda fallen nöjt mig med L istället för XL, men i jackans fall är det ju inte så dumt att man får plats med en tjocktröja under.



Det hade förstås i mitt tycke varit ännu bättre rent stilmässigt om jackan varit kortare (och smalare i midjan), men å andra sidan gör det inget om jackor går ner en bit över rumpan ur värmesynpunkt.




Just nu spelas: Alice babs: "Vårat gäng" från samlingsskivan Swing it Alice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0