Medeltid igen

I eftermiddag tar jag och barnen bussen till Kungälv för att leka medletid en helg igen. Vi ska lyssna på föredrag och lära oss broderitekniker och nålbindning, samt i mitt fall även hålla ett föredrag; det om samkönad kärlek och sexualitet under medeltiden som jag höll på Medeltidsveckan i somras. Jag har sytt om en av mina gamla klänningar så att den nu passar Valeria, inte för att hon inte hade kläder redan, men det är ju roligt om saker blir använda och likaledes med något nytt.
Maja har växt ur en hel del av sina grejer, men eftersom hon i likhet med mina stora barn bara växer på längden kan hon ha dem, de är bara lite korta. Nya kläder får sys till årets medeltidsvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0