En liten rapport

Utan bilder, för kameran är i Göteborg, så vi får nöja oss med att jag har haft kläder på mig och att alla andra också har haft det, även om en av dem som presenterade på konferensen idag sa att hon "för en gångs skull inte skulle ta av sig kläderna"; hon brukar tydligen demonstrera historisk dräkt utifrån och in.
Många intressanata presentationer har det varit, och en del rätt tråkiga. Med det menar jag inte nödvändigtvis att de är tråkiga för alla, men att de inte var jätteintressanta för mig - konferensen riktar ju sig till folk med väldigt olika intressen av textil och en del av de mer museiinriktade föredragen är inte av jättestort intresse för mig, som är mer fokuserad på kläder och mode i en samhällelig kontext. Men i det stora hela har det varit intressant och lärorikt och jag har träffat hemskt många trevliga människor som jag hoppas kunna ha kontakt med även efteråt.
Nu sitter jag hemma hos Annaa och ska ta ett bad och tvätta håret innan vi ska ut och göra Hagsätra -eller i alla fall ta en öl på den lokala krogen.

Kommentarer
Postat av: chanette

kolla rnder bland det du sytt. damn kvinna jag önskar jag var så hej på att sy.. såååå avis

2009-11-05 @ 21:53:18
URL: http://darkbarbie.blogg.se/
Postat av: Ullah

Jag hoppas och är övertygad om att ni får jättetrevligt!

2009-11-05 @ 22:09:44
Postat av: Malin

Kommer era paper att läggas ut på konferenssidan? (De kanske ligger där - har inte kollat...)

2009-11-06 @ 17:12:51
URL: http://malinbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0