Vill man vara fin får man lida pin

Eller: "Där ölen går in går vettet ut"
Mina svarta Halénsskor med remmar runt fotleden kom igår, i storlek 7, som passade mig bättre än 6 som jag hade beställt först. Eftersom jag blev så förtjust i dem så tog jag på mig dem när jag gick på the Rover igår och det hade väl gått  fint om jag inte hade dels haft skoskav redan från mina bekvämskor, dels tyckt att det var en lysande idé att promenera hem tillsammans med en kille som bor i närheten av mig. Från Järntorget till Johanneberg alltså, i nya skor med 7,5 cm klack. I ärlighetens namn ska dock sägas att bara ett av de fem skavsåren är nytt. Ännu ärligare är väl att säga att det bara rörde sig om ett par öl och att jag var i säng innan midnatt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ibland får kroppen lida för huvudets idéer! Är ju som tjej dessutom alltid roligt med nya skor!

2009-05-06 @ 14:39:36
URL: http://friida.webblogg.se/
Postat av: Annaa M

Jag skulle väl ha tagit mig till den där nattöppna Sleven i hörnet, sen hade det varit stopp.



Nä, det skulle jag inte. Jag skulle legat platt på gatan utanför Rover.

2009-05-07 @ 00:48:32
URL: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0