Vinter och sommar

1912 och 1914. Jag har glömt min kamera i Trollhättan, så det kan ta ett tag innan det blir några foton på mig i bloggen igen. Detta kan ju ses som en estetisk vinst - om jag som nu visar modebilder från 1912 och 1914 istället.



Det roliga är, förutom att det är en snygg bild, att det nästan hade kunnat vara 80-tal, om bara kappan varit några decimeter kortare.

Den här bilden skulle kunna kallas för "sista sommaren" om de hade varit synska när den pbulicerades. Precis som nu visades sommarmodet innan själva sommaren och de kunde ju inte veta att första världskriget skulle bryta ut i slutet av juli.



Sorgligt är det att tänka på att den unge mannen snart skall falla i en totalt meningslös offensiv för några få hundra meter av sönderbombat land.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Sådanadär bilder villjag tapetsera min väggar med!

2009-03-23 @ 19:48:18
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Evis

Ja visst är de underbara. Allposters.com har en del affischer med gamla modeillustrationer; vet dock ej om de har sådana här.

2009-03-24 @ 11:19:54
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0