Ny korsett

Lite sådär vid sidan av har jag den senaste månaden jobbat på en ny 1700talskorsett och igår blev den färdig. Mönstret är en variant på mönstret i Diderots l'Encyclopedie och ser ut ungefär så här (dock med andra mått). Jag är rätt nöjd med resultatet även om jag så ytterst sällan använder mina 1700-talskläder att det verkligen är tveksamt om jag behövde en ny korsett. Det gick inte åt så mycket pengar i alla fall, 10 meter svart snedremsa och två rullar knapphålssilke var det enda jag behövde köpa till; resten hade jag hemma.




Just nu spelas: New Order: "The Him" från Movement


Kommentarer
Postat av: Älvan

Tjusigt! Någon gång ska jag också sy mig en 1700-talsdräkt. Men först empir!

2009-03-01 @ 18:59:00
URL: http://aelvan.blogspot.com
Postat av: donnasandra

Åh den blev hur fin som helst!!!!!!!

2009-03-01 @ 20:11:52
URL: http://www.donnasandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0