Besvärlig

En rolig sak med att gå och dra på Birger Jarlsgatan och däromkring är att man får se att de där stora designermärkena faktiskt finns på riktigt och inte är något som bara existerar på bild. De största har försts väldigt trista skyltfönster, men ändå. Men en sak som karaktäriserar både stora utländska märken och kända svenska sådana är att ingen av dem har prisuppgifter i fönstret fast det faktiskt är lag på det. Nu skulle jag ju ändå inte ha råd med de flesta ändå, men även i lägre prisklasser är det så att jag i princip inte handlar i affärer som inte följer lagen i detta hänseende. Jag är lite besvärlig på det viset. Jag funderade faktiskt på om jag skulle vara ännu mer besvärlig och gå in i alla de där affärerna och påpeka att de är skyldiga att sätta ut priserna, men jag avstod; för mycket jobb.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Självklart bojkottar alla vettiga människor affärer med prislappslös skyltning. Om de inte ens vågar annonsera vad det kostar har jag förmodligen inte råd. Och skulle jag ha råd, så har de inte min storlek.

2009-03-05 @ 15:58:37
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Katarina

Jag håller med dig.

2009-03-06 @ 13:50:54
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0