Oh boy, oh boy, oh boy!

Med tanke på den enorma mängd vatten som strömmar ner ute ville jag dels ha strumpbyxor, dels långärmat. Nya röda strumpbyxor från Primark (svinbilliga och lagom långa!) tänkte jag skulle gå bra med marinblått och då kom ju liksom sjömansskjortan av sig självt i tankarna. Jag har därför sytt innan klockan nio idag; då jag maskinfållade den (jag förstår om ni är chockade, men jag ville jobba, inte sy idag och maskin går lite fortare).
   Jobba innebär just nu att läsa en bok om bomullsindustrin i England på 1700-talet och 1800-talet, utifrån ett konsumtionsperspektiv.


Sjömansblus: Camden Market
Kjol: hemsydd
Strumpbyxor: Primark
Blå lacksor: DinSko för två år sen



Och ja, jag lyssnar verkligen på "Oh boy, oh boy, oh boy!" Med Lasse Dahlqvist.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Vilket är vännen Gus favoritlåt också, vi sjöng en rätt så obscen variant av den på 50-årsdagen förra året.



Min kompis Gunillas mamma var i sin glans dagar mycket lik Sickan. Hon gillade aldrig riktigt att jag tyckte det.



Du kan väl ringa mig i hemmet när det passar dig att ha ett litet jobbsamtal! För du är väl på jobbet nu antar jag.

2009-06-18 @ 15:21:58
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Sassy

Åh, vilken tjusig sailor girl!



Primarks strumpisar är riktigt bra minsann!

2009-06-18 @ 22:35:02
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0