Mera reaköp - skor denna gång

Just nu är det rea på Bekväma Skor nere vid Stampen. Och det finns så många söta skor på rea - både platta (vanligast) och med klack, såna man kan ha med ilägg och såna man inte kan ha ilägg i (fast de är färre).  Framför allt är det många ursöta ballerinaskor med slejf, det som amerikanerna kallar "Mary Janes". Rean är på mellan 30 och 50 % så det är rejäla avdrag också. Såpass att jag faktiskt köpte två par skor för 1080 igår. Det låter kanske inte billigt om man är van vid Skounkten och så, men de här är välgjorda skor i skinn, vanligen tillverkade i Europa (= inget barnarbete och någorlunda löner och arbetsvillkor); Remonte och Waldläufer som jag köpte syr t ex i Schweiz och Österrike.


Inte för ilägg, men helt i skinn och rågummi.



Jag hade faktiskt lätt kunna köpa två par till om jag bara hade haft pengar till det - så snygga skor fanns det.

Kommentarer
Postat av: B-M

Hej! Du som kan textilier, hur tvättar man gamla linnehanddukar? Fyndade oanvända sådana kökshanddukar på loppis, de är med mongram och dekorrand i väven, tippar på att de kan vara från 40-50-talet.

2009-06-27 @ 11:30:35
Postat av: Evis

Som vanligt. Inte över 60 grader, ingen torktumling och gärna mangla innan de är riktigt torra.

2009-06-27 @ 12:06:46
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: B-M

Tack för svaret!

2009-06-27 @ 13:16:47
Postat av: lina

Skorna kostade ca 500 då det var 30 procents rea på dem!



Antikladan (Johan Engbergs antiklada kan du googla på) ligger mellan trollhättan och Lilla Edet. Man följer väg 45 och ladan ligger på höger sida ganska nära vägen men de borde h en karta på hemsidan!

http://www.johanengbergsantik.com/

2009-06-27 @ 15:25:55
URL: http://linafie.blogg.se/
Postat av: Monika

Själv hittade jag inget på Bekväma Skor/Chic, men gick till DinSkos rea istället och hittade en modell som var så bra så jag köpte både svarta och bruna. Du lär nog få se dem.

2009-06-27 @ 18:10:38
Postat av: frktjatlund

Ungefär min skosmak. Jag läste en som kallade dem för "ängsliga ballerinaskor". Men hon gillade att stappla runt i konstiga högklackade varianter.

2009-06-27 @ 18:52:30
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0