Mängder med armband

På 80-talet hade jag mängder med tunna armband, mest i silvrig metall, men också en hel del svarta i gummi, smala nitarmband, strassarmband och några i neonfärgad plast. I princip hade jag i alla fall några av dem på mig jämt under ett par år. Orsaken till att jag slutade någon gång runt 1990 var att de som var i metall innehöll nickel och min nickalellergi gjorde det till slut omöjligt att ha dem på.
Sen något år har det dock börjat dyka upp på modebilder och i affärerna, nu i nickelfria varianter, bla på H&M. Jag har motstått: tänkt att "det där är ju en passerad fas", men ju mer jag tänker på det inser jag att det inte alls är det och att jag bör passa på att hamstra innan de försvinner ur modet igen.
Silvriga och svarta tror jag; det var det jag hade flest av.

Som argument för hur snyggt det är med många armband ger jag er dessa bilder på Madonna från tiden det begav sig.






Just nu spelas: The City Waites: "Old England Grown New" från Penny Merriments: Street Songs of 17th century England


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Armband är trevligt! Som du vet är det de enda smycken jag bär, förutom ett par diskreta halskedjor. Och jag drar mig inte alls för plast blandat med glas, stenar och enklare pärlor. Däremot har jag väldigt lite metall, även ädlare.

2009-01-22 @ 01:34:27
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Jag tycker att det är jättesnyggt

Dessutom är det ju inte dyrt

2009-01-22 @ 08:47:12
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag kommer ihåg när de coola stora tjejerna hade massor av armband. Nu blir jag vansinnig av armband, men de är fina på andra.

2009-01-22 @ 12:44:05
Postat av: Annaa M

Vill bara meddela att min blogg nu är flyttad, återkommer senare med ny adress!

2009-01-22 @ 13:33:41
Postat av: annabanan

Åh, så fint. Jag var så avundsjuk på alla som hade såna när jag var riktigt liten på 80-talet. Men nu har jag skaffat egna i efterhand. Armringar och blå mascara =)

2009-01-22 @ 19:41:26
URL: http://annabanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0