Lite fix och trix

Den prickiga klänningen från Asos har anlänt. Jag hade tagit en storlek 18, som motsvarar 46 ungefär och det var troligen rätt beslut; jag misstänker att jag inte hade fått plats med höfterna annars. Men den är lite stor över bysten; inte så mycket för stor, men tillräckligt för att det inte ska sitta bra över bysten och vid armarna. Troligen är detta i och för sig ett tillskärningsproblem som den skulle haft även i en mindre storlek; konfektion utgår från att man har en B-kupa och jag har ju F - detta innebär att klänningen är gjord för en kvinna som mäter 108 cm över bysten och 93 cm under bysten medan jag mäter 107 cm över bysten och 80 under och då är det klart att det inte kan passa.
   Så jag har sprättat loss ärmarna och ska ta in den lite i sidorna, eventuellt lägga ett litet sprängveck mot ärmhålet också.

Kommentarer
Postat av: mallis

Tur att du kan fixa till den, även om det är lite trist att behöva så... Jag kan tänka mig att du behöver göra det på ganska många toppar och klänningar. med så skillda mått.



2009-01-11 @ 16:49:45
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Usch, skulle jag aldrig orkat! Men jag vet att det är dyrt att skicka tillbaka.

2009-01-11 @ 22:55:13
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Det var faktiskt en väldigt lätt och liten ändring. Jag hade kunnat ta in lite i midjan också, men det var för jobbigt så det sket jag i.

2009-01-11 @ 22:59:54
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0