Inte klass direkt

Igår när jag var ner på sta'n kröntes flera månaders tittande med framgång: äntligen fanns den turkosa leopardmönstrade blus jag spanat in på H&M Divided inne i storlek 42. De som läst den här bloggen vet att jag är långt ifrån att ha storlek 42 - mitt bystmått säger "något mellan storlek 46 och 48", absolut inte 42, men jag vet också att de ibland gör storlekarna betydligt större än vad måttabellen säger så jag ville i alla fall prova.
   Tekniskt sett är den för liten, men när jag såg mig i spegeln blev jag så kär i den att jag ändå var tvungen att köpa den, även om det innebär att jag får pressa ihop mina bröst och det ser ut lite som att de är på väg ut ur blusen.
   Å andra sidan är det knappast ett intryck av klass och diskret elegans man är ute efter när man köper en leoparmönstrad blus. Jag har i alla fall satt i tryckknappar mellan knapparna över bröstet så att det inte glipar.



Men jag hade ju föredragit om den funnits i alla fall i storlek 44.


Just nu spelas: The Jesus and Mary Chain: "Between Planets" från Automatic


Kommentarer
Postat av: Inger

Ja ja nu börjas det, leopardmönstrat ;-)

2009-01-28 @ 17:16:41
Postat av: Inger

Men den är häftig!

2009-01-28 @ 17:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0