Grönt är skönt

Som jag skrev i förra inlägget fick jag en väska med blandade kläder och tyg av Annaa igår. Alla kläderna passade: kappan hade sett bättre ut på mig om den varit lite smalare över axlarna, men det är för krångligt att ändra så jag har den som den är; den är väldigt cool med sin skärning som får rutorna i tyget att ändra riktning på ryggen. Kjolen var nästan för snäv över höfterna och något vid i midjan, men det vara bara nästan och i midjan ska jag flytta haken 1,5 cm eller så. Blusen som hörde till passade och jag tror att den kommer att göra sig mycket fint i sommar - både med kjolen och med andra plagg. och den gröna klänningen, som egentligen är lite mycket 70-tal för min smak, blev så här fin på och med ett skärp:



Skärpet är det nya som jag beställde från Asos samtidigt som den prickiga klänningen. Ännu snyggare blir det med högklackade skor och kammat hår tror jag.

Ni kommer förstås att få bilder på allt när jag har tvättat, strukit och fixat eller vad som nu behövs göras, men det här blev så fint att jag var tvungen att visa det med en gång.

Kommentarer
Postat av: anna

snyggt! och vilken härlig färg!

Postat av: Anonym

Jättesnyggt!

2009-01-13 @ 19:16:36
Postat av: Annaa M

Min mamma kommer att dåna när hon får se den bilden! Klänningen är köpt på Pub i Stockholm någon gång runt 1973 skulle jag tro.



Den andra är jag osäker på. Det är ju Marimekko så den kan vara inköpt antingen i Göteborg eller i Helsingfors.



Vi ska ju göra sista rensningen i vår så det kan tänkas att det kan finnas mer.

2009-01-13 @ 21:04:12
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Ullah

Vad kul att de fina grejerna hittade ett nytt hem.

2009-01-13 @ 22:01:13
URL: http://guld.blogsome.com
Postat av: Sassy

Åh, klänningen var verkligen jättefin, en sån skulle jag vilja ha!

2009-01-15 @ 13:05:43
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0