En vanlig söndag

Jag tänker på hur något som var nytt och lite konstigt när det kom: grungen och 90-talets kombination av klänning och jeans kan bli något helt naturligt efter ett tag. Att jag har det idag beror på lager-på-lager-principen, dvs från början hade jag klänning och strumpor och sen skulle jag gå ut och tog på mig byxor och kofta också. Fem minuter efter att denna bild tagits åkte de av, eftersom vi bor i norra Europas varmaste lägenhet. Eller nu ljuger jag; det finns flera lägenheter i huset som är betydligt varmare än den här, eftersom vår faktiskt är i änden på huset och därför har flera ytterväggar, men faktum kvarstår att huset är välbyggt och välisolerat och att det blir varmt när man har tre lägenheter under sig.


Kofta: Gina Tricot
Klänning och jeans: H&M

Eftersom det är jämn vecka jobbar Rickard hela helgen så jag och Maja får underhålla oss själva. Det brukar betyda att jag fixar så mycket med hemmet och olika projekt som jag kan och hon tittar mycket på film, ritar och spelar Playstation. Idag är inget undantag: jag har tagit isär och rengjort och oljat min symaskin, sorterat in tvätt, gått med en massa kläder till Emmaus-lådorna, plockat upp i allmänhet och börjat fålla en ny kjol. Därtill har jag tittat lite på bokföringen till en förening som jag är kassör i, jag måste lämna den till revisorerna snart. Nu ska jag dock läsa en saga för Maja och dricka ännu mera te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0