Trött och med bröst som försöker tränga ut ur blusen

Ärligt talat: Ska det vara så himla svårt att göra en blus som har plats för stora bröst??? Jag gillar den här blusen, den passar rätt bra överallt och tack vare ett knytband är den inte för stor i midjan, men det finns inte tillräckligt plats för brösten! Jag förstår egentligen att de inte vill göra kläder för folk med F-kupa, jag vet av egen erfarenhet att det är svårt att få till ett bra mönster, men det är ett helsike att konfektionsstandarden är B-kupa! Tänk om det funnits avpassat för D-kupa i alla fall, då kanske man inte hade behövt se ut som att ens bröst försöker spräcka blusen, en blus som egentligen inte är för liten, det finns plats kvar över ryggen.
När jag har gnällt om det skulle jag bara säga att jag är glad att det är radio och inte TV, för de timmar som jag inte har sovit syns väldigt väl.



Kjolen sydde jag färdigt igår och koftan är från Zara, blusen från Ellos.

Kommentarer
Postat av: fröken lila

jag kan berätta för dig att även jag som har 75B eller 80A ibland har svárt med blusarna, det gapar sá in i helvete mycket mellan knapparna, och dá pratar jag som brukar ha storlek 36 om en h&m-blus i 38 som sladdrar omkring midjan... för att inte ens ta upp den där blusen i storlek L frán zara...!

2009-12-02 @ 21:12:42
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Lisa

Japp, det är uppenbarligen HELT OMÖJLIGT att göra kläder som passar på personer med stora bröst. Hela min garderob består av trikåtoppar, och jag är så j*kla less på att aldrig någonsin kunna använda en vanlig blus eller skjorta...

2009-12-02 @ 22:47:45
Postat av: Annaa M

Bara att stämma in i kören. Senaste inköpet på skjorta är storlek 16 (Penneys). För stor i hals, över axlar och i ärmhål eftersom jag inte är en storlek 16 men går inte ihop över bysten på ett bekvämt sätt.

2009-12-03 @ 01:14:11
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Lena

Nån gång när jag har tid (tm) ska jag ordna med ett skjortmönster som passar mig. Sen ska det sys skjortor! Att sy själv verkar vara den enda lösningen till att få kläder som passar.

(Bysten har jag aldrig haft problem med, däremot överarmarna och storleksskillnad skuldra-höft)

2009-12-03 @ 09:59:07
Postat av: fröken lila

läste precis det här, tänkte det kan vara en lösning:

http://www.proficiscamur.com/2009/11/stay-with-me-people.html

2009-12-08 @ 16:13:56
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Evis

Tack Lena! Ska definitivt undersökas.

2009-12-09 @ 11:48:26
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0