Picknick på gården

Det blev fest hos C igår och jag var inte hemma förrän klockan tre (dock tämligen nykter). Så idag är jag förstås trött på grund av för lite sömn och går mest runt och fixar lite: jag har gjort en toile för att prova ett mönster från 1940-talet som jag fått av en tjej i USA och planen är att klippa ut delarna till klänningen senare idag.
   Igår när jag var borta lekte Maja med våra trätallrikar och annat som vi har när vi är på olika medletidsevenemang, så det var väl bara följdriktigt att hon idag ville äta det som på marknader brukar kallas "taffel" till lunch. Alltså hade vi picknick på en av gräsmattorna på gården:



Själv hade jag en kjol som jag slängde ihop igår och en gammal ärmlös blus som jag ärvt av någon av min före dettas kvinnliga släktingar. Ett gemensamt drag för dessa var sicksackband - jag tror att jag börjar bli väldigt förtjust i det.


Kommentarer
Postat av: maggie

det kallar vi 'plocketallrik' hos oss. mycket populart - garna i samband med picnic i tradgarden ocksa.

2009-08-23 @ 20:43:42
Postat av: Anonym

http://www.freestreet.se/?r=19384

2009-08-23 @ 21:53:43
Postat av: Annaa M

Trevligt det ser ut, undrar om jag kan övertala Pojken att ha en picknick på gräset här utanför. Not.

2009-08-24 @ 19:04:57
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Annaa: Det hade varit fint, men som tur är slipper man sån't när barnen blir äldre.

2009-08-24 @ 20:06:03
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0