Om våldtäkt

Som ni märkt brukar jag försöka hålla politiken utanför den här bloggen. Kammaråklagare Hillegrens vidriga åsikt om våldtäkt har dock inte gått mig förbi, jag vill bara helst inte tänka på att det finns sådana människor och inte skriva om det. Men Niklas Hellgren orkar och vågar: Läs!
Försöker även glömma att jag småpratat med Guillou över en plastmugg vin på bokmässan, man vill ju helst inte umgås med folk med såna åsikter (det var även innan han påstod att det inte fanns homosexuella män på 1600-talet).

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag är inte förvånad över att det var Guillou som försvarar en idiot som Hillegren.



Hoppade homosexualiteten över ett århundrade eller vad menade han?

2009-08-21 @ 17:06:17
Postat av: Annaa M

Men oj då, att ingen hade någon kommentar till detta! Bra inlägg av Niklas Hellgren.

Intressant, och sorgligt, är det ju att den klassiskt manliga synen på kvinnor och sex är så befäst att även en kammaråklagare som borde ha tänkt efter hasplar ut sig sånt där utan att reflektera.



Det finns onda dvärgar och ondare dvärgar.

2009-08-21 @ 17:06:28
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Maritha: Jag tror att han menade att det var en del av det moderna förvekligandet att 1600-talets karlakarlar inte höll på med sådant.

2009-08-21 @ 17:15:56
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Maritha

Nä tex Filip I av Orléans var väl då rakt inte homosexuell. Eller det kanske bara var de svenska karlakarlarna som inte höll på med sådant. Suck

2009-08-21 @ 18:55:25
Postat av: Mia

Det är grymt tragiskt att det finns så många rädda och patetiska små karlar med för mycket åsikter och offentlig ordsvada. Trösten är att det är vi andra som fått genomgå en mental evolution och inte de stackarna.

Det är upp till de kloka att slå ner på de dumma!

2009-08-22 @ 19:46:25
URL: http://exanimomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0