Jodå, vi som har stora bröst finns faktiskt

Den här käcka kjolbaddräkten från Miss Mary skulle jag gärna vilja ha; smickrande när man har mage och lite retroaktig med sina prickar.



Men det kan jag inte, för den finns inte i min storlek. Eller: i min storlek finns den, den görs upp till storlek 60! Jag har aldrig träffat någon som har större än storlek 52 - och då känner jag ändå en hel del rätt stora fruntimmer - så många storlekar görs den i. Men inte i kupstorlekar - där finns bara B/C och D/DD. Det finns faktiskt rätt många fruntimmer som har kupstorlek E och uppåt; kanske i synnerhet i stora storlekar, men dem är Miss Mary uppenbarligen inte intresserade av. Detta ointresse visas också i att bland hundratals behåar finns bara 4 modeller av bågbehå med F-kupa; resten är tantiga bygelfria; i G-kupa finns en med bygel och den är tråkig helt utan dekoration och i H-kupa finns bara två behåar, båda "förnuftiga", men inte snygga och därtill först från 85 cm omkrets. Jag säger bara : "Tacka vet jag Bravissimo!"

Kommentarer
Postat av: Douglas Berkö

Kul blogg.



snart tävling på min blogg. kolla in www.dberko.blogg.se

2009-08-14 @ 22:52:10
URL: http://dberko.blogg.se/
Postat av: elina

Den var fin ju :)¨

vad tycker du om mina bilder på vackra Maria? :)

2009-08-14 @ 22:56:57
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Postat av: fröken lila

jag fick ju tag i den prickiga med kjol frán h&m trend. och som tur är behöver jag inte bry mig om kup-storleken, för storlek 36 passade bra med min 80A byst.

en av mina bästa vänner har ju det omvända problemet som du har: hon har underbyststorlek 85, men en kupa som motsvarar den frán 70A. det gár nästan inte att hitta, sá hon köper 70 eller 75A och kör pá de där förlängningsbitarna. och visst skulle hon kunna gá utan behá, för stöd behöver hon inte direkt, men dá passar inga av hennes kläder, för det görs inga kläder för platta kvinnor i storlek 42, sá hon behöver fylla ut sá bra det gár...

2009-08-15 @ 10:18:26
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Mia

Den här baddräkten är inte stum i kupan, är som ett foder runt och under bysten som ger ett extra stöd. Dock ganska elastiskt. Jag har runt 38 i klädstorlek och en rejäl E-kupa. Baddräkten sitter bra på mig på alla sätt och vis. Sommarens bästa köp, äntligen kändes strandlivet helt ok igen!

2009-08-15 @ 12:07:48
URL: http://exanimomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0