Snygga leggings

På tal om leggings med klippta hål i, som jag skrev om i början av månaden, så har A.F. Vandevorst en fantastisk variant där hålen bildar ett blommönster i sin vår/sommarkollektion:


Bild: style.com

Fanns i svart också. Jag känner mig lite inspirerad och funderar på hur man får hålen att hålla formen. Det enklaste är förstås om man har leggings i ett smältbart syntetiskt material och skär ut dem med värmekniv, men det finns säkert mer "low-techvarianter" också.
Och visst är det fint med det matchande hålmönstret i tunikan?

Kommentarer
Postat av: Maritha

Oj, det där satte verkligen igång min fantasi. Tack :)

2008-09-30 @ 19:45:11
Postat av: Marlen

Åh ja verkligen inspirerande! om man kör på strumpbyxleggings så kanske man kan smälta kanterna?



Frågan e ju bara hur?

2008-09-30 @ 21:18:28
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Ja, det där är ju en annan typ av hål. Helt utan trashfaktor. Påminner mest om de som uppstod när man vek papper och klippte former. Men väldigt vackert.

2008-10-01 @ 10:57:30
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Gudrun Sjödens microfiber strumpbyxor kan klippas av utan att de rispar sig, borde kunna gå att klippa hål i dem med samma effekt.

Får ta och testa när jag skall kassera ett par.

2008-10-01 @ 20:55:04
Postat av: Evis

Malin: Åhå! Får ta och testa.

2008-10-01 @ 21:48:24
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Ann-Cathrine

Av någon anledning råkade jag komma in på din sida och vad jag förstår så syr du upp alla kläder själv..fantastiskt...En liten undran jag har i samband med olika tidsepoker...

Har du någon aning om var man kan få tag i en blus/skjorta med mycket krås på (i halsen och neråt samt i armarna stora krås jag tror det kan vara typiskt för riddar tiden eller 1600-talet

Jag är bara så helt crazy och vill ha en sådan skjorta, tycker det skulle vara lite fräckt...

Tack på förhand för hjälpen

/MVH Anki

2009-02-04 @ 11:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0