Om skor

När jag och Ragnhild var nere på stan och inte köpte almanacka, eftersom min man, som är bäst på att hitta allting, hade hittat den innan vi kom fram till Wettergrens, tittade vi också in på DinSko och jag fick provat de vinröda snörskorna med klack. De var väldigt snygga på, men också rätt stela och jag känner att jag nog har alldeles tillräckligt många riktigt högklackade skor - om jag ska skaffa fler skor bör det vara med en 3-4 cm klack istället, som är bekvämare att gå och stå i.
Och på tal om bekvämlighet så har jag lämnat in två par skor till skomakaren för att få dem lite utslagna där foten är som bredast, samt omklackade. Det får mig att känna mig väldigt vuxen, det där att lämna in sina skor.


Just nu spelas: Ride: "Mouse Trap" från Going Blank Again

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Kommer mig osökt att tänka på gamle vännen Olle som hade köpt ett multisvindyra läderkängor och insåg att det var bättre att få dem lite utlästade än att försöka töja själv. Så han lämnade in dem hos en skomakare. Sen tappade han lappen. Sen glömde han vilken skomakare han lämnat in dem hos. Åkte runt till ett par stycken men där ansåg de sig inte ha några kängor fast han tyckte att den ene verkade bekant. Sen...dog han. Och kängorna kom aldrig tillrätta. Men kanske traskar de fortfarande omkring på Göteborgs gator och torg. Vad lär man sig av denna historia? Att man ska ha en egen känd skomakare. Att man ändå ska hålla hårt i lappen. Utanför historien ska man kanske också se till att inte lyssna till sin husläkare när han påstår att man inte behöver uppsöka sjukhus för en släng av dubbelsidig lunginflammation. Men det hade ju iofs inget med kängorna att göra.

2008-09-08 @ 14:14:28
URL: http://annaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0