Mitt första "oooh!"

Just nu pågår New Yorks modevecka och jag är sådär lagom entusisatisk. Delvis beror det på att det är vårmodet som visas: om man gillar välskräddat i ylle eller tungt siden är det inte så lätt att bli entusiastisk över utanpåskjortor i chiffong och vida linnebyxor på halv stång - vårmodet är helt enkelt inte lika skräddartekniskt intressant. Dessutom vanligen mindre avpassad efter en kurvig kropp, och det gör ju att jag som har det gillar det bättre. Tygerna brukar heller inte vara lika fina på våren; för det är med färger och tyger man förför mig, det synas tydligt när jag nu hittat veckans första förtjusta "ooh"! Hos Jonathan Saunders.


Bilder: www.style.com

Den till höger gör mig alldeles till mig. Trots att den har en kjol i någon slags silvertyg, något i vanliga fall är ett stort NEJ i min bok.


Just nu spelas: New Order: "Face Up" från Low-Life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0