Dagens (kvällens) klädsel

Ikväll var det premiär för den nya vita skjortan och jag valde att göra en i materialen strikt men i stilen lite "flickig" kombination. Jag gillar det: man är välklädd men inte konform och lite roligare än bara rak kjol och blus.

Blus: hemmasydd
Resårskärp: Gina Tricot
Kjol: hemmasydd
Skotskrutiga strumpbyxor: minst fem år gamla från Lindex
Skor: DinSko

Halsbandet är något så kitschigt som ett emaljerat och förgyllt tvåshillingsmynt som min mormor köpte när hon 1992 äntligen fick åka till England, som varit hennes dröm sen slutet på 20-talet. En då omöjlig dröm för en dotter till en lantarbetare som fick kläder från fattigvården, men vi har kommit en bit sen dess; synd bara att de som styr försöker bryta ner vårt fördelningssystem och vår välfärdsmodell.

Föreläsningen gick förresten oväntat bra och det var mycket trevliga studenter.

Kommentarer
Postat av: lena

vilken underbar fin kombination!

och så påminner det mig om att resårskärp är ngt som absolut saknas i min garderob...

2008-09-23 @ 22:48:29
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Men så fantastiskt för henne, och för dig, att ni kunde åka tillsammans dit!



Jag minns när min mamma såg palmer första gången. De var ju ungefär jämngamla. Jag tyckte hon var lite löjlig, just då. Samtidigt är det speciellt att ha varit med. När hon stod där i en liten stad vid Rivieran och nästan tårögt konstaterade att detta trodde hon aldrig att hon skulle få vara med om! Se palmer i verkligheten. Vi gick och köpte glass för att fira. En liten kortversion av klassresan.

2008-09-24 @ 01:47:15
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: mallis

Finfint!



Kul att det blev möjligt att åka! Även om det var väldigt lång väntan för att komma dit. Kul variant av en sovenir, som man faktiskt kan använda.

2008-09-24 @ 10:11:20
URL: http://malliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0