Dagens klädsel

Dagens klädsel ges idag i samarbete med seger i svenska cupen!!!!
"Vi har vunnit svenska cupen, vi har 18 SM-guld!" (sjunges till refrängen till "Luffaren" med Joe Hill)


Ja, jag ser ut som en fåne - men det skiter jag i! T-shirten avbildar "Röde" Ruben Svensson, legendarisk back i IFK Göteborg och därtill en kille som inte gömde sina vänsteråsikter. (Det gjorde i och för sig inte heller Torbjörn Nilsson som skrev i Flamman.). T-shirten fanns att köpa i supportershopen för ett par år sen men sålde slut innan man han säga KPML(r).

Jag undrar nu, efter att ha krupit ihop till en boll och hyperventilerat framför teven (jag antar att jag hyperventilerade, jag kan inte förklara de svaga benen och snurret i huvudet på något annat sätt) för att sedan nästan explodera av glädje: lever man verkligen om man inte bryr sig om fotboll? Eller är livet bara en slags ljummen välling eller avslagen öl?

Kommentarer
Postat av: Julia

kom och rösta på månadens blogg! Ju fler desto roligare röstning

2008-09-21 @ 18:18:31
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: lena

haha, ja, jag tycker att man lever mycket gott och väl utan fotboll! det finns få saker som jag verkligen bryr mig mindre om än fotboll, hockey och annan sport - utom när jag själv ska träna, såklart. och ändå lever jag ett glatt och spännande liv, tycker jag =)

2008-09-21 @ 19:05:17
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: klara

Du har nog rätt i det med lackskorna är jag rädd. Även leggings kommer jag köpa upp mig på för det är så vansinnigt praktiskt och bekvämt!



Och för övrigt tycker jag din bild på dagnes outfit är ascool :)

2008-09-21 @ 22:58:29
URL: http://www.kurvigheter.se
Postat av: Annaa M

Du har så rätt, så rätt, ändå har jag inget lag... Sen måste jag ju erkänna att jag inte alls förstår mig på det där med hockey. Det känns bara så hårt och själlöst jämfört med fotboll.



Här hade vi ju velat åka in till stan och kolla All Ireland Final på lämplig bar, men jag hade bjudit middagsgäst utan att tänka på vilken dag det var. Nu förlorade Kerry så det var väl lika bra. "Men de spelade bra!" hävdar Äldsta djupt solidarisk med sitt lag, därbortaifrån. Man hade kallt in extrapersonal på baren ikväll för att fira vinsten, undrar om hon fick gå hem i förtid.

2008-09-22 @ 00:03:54
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: ullrika

det hyperventilerades en del i min soffa också ska sägas - bäbin var lagd och Tis har lärt sig (the hard way...) att INTE gapa framför halvkassa matcher när Maali är lagd.



sitter såklart långt inne, men... öh. grattis?



:)

2008-09-22 @ 00:17:26
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: kajsa

Jag är just hemkommen från Grekland så jag har ungefär lika mycket koll på vad som händer i världen som jag har mat i magen. alltså; ingenting! Jag lider mer av det ena än över det andra dock..

Men jag älskar alla småprylar där i bakgrunden av hoppande härliga du!

2008-09-22 @ 00:35:50
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0