Svåra beslut (?)

Idag måste jag läsa korrektur på en artikel jag skrev i somras och jag vill inte (samt förklara för redaktörerna att bokmålningar som är 700 år gamla inte är under copyright, en enkel reproduktion ger inte den som hanterar scannern upphovsrätt till målningen). Jag kan annars rätta tentor, som jag inte heller vill; men artikeln måste vara inne på måndag, så det finns inga val egentligen. Om just det, men det finns andra val, som: Ska jag sitta hemma och göra det eller ska jag göra det på jobbet? Det är om inte annat där som tentorna finns och jag kanske kan växla mellan dem om låta uttråkningen över det ena bli drivkraft för den andra?
Ett annat val är om vad jag ska ha på mig: jag kan matcha tråkigheten med ett par vanliga jeans och en tröja,eller så kan jag peppa mig själv med att klä upp mig lite. Fast jag måste ha någorlunda promenadvänliga skor eftersom jag ska ner på stan och köpa strumpbyxor till ena dottern.
Ni kommer väl att märka vilket. Nu ska jag dricka te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0