Om utseende

Noemi skriver himla tänkvärt om att se bra ut och vad det kan innebära och sen kommer en himla massa bra kommentarer också, som vidgar diskussionen. Läs!

Jag har tänkt en del på det där. Det var ju inte förrän för ca fem år sen som jag insåg att jag ser bra ut (i ansiktet) - hela tonårs- och ungdomstiden såg jag mig själv som väldigt alldaglig - och då var jag förstås betydligt snyggare än jag är nu. Detta berodde säkert på att det var en så allmän åsikt i min högstadieskola att jag och mina två bästa kompisar var fula, jag hade dessutom väldigt tidigt sorterats in i facket "duktig och töntig".
   Man lämnar ju högstadiet bakom sig, men bilden fanns kvar inne i mig och det faktum att jag inte generellt går hem hos killar bidrog säkert till min bild av mig själv som "inte söt". Jag är nämligen inte tillräckligt gullig i sättet och utstrålningen för att vara populär hos det motsatta könet. Det är inte så att ingen gillar mig förstås, men det är bara en viss typ av killar som dras till tjejer om tar så mycket plats som jag gör och jag gör mig bäst efter att man haft tillfälle att prata lite och lära känna mig. Den här pojken raggade jag till exempel 1989 upp genom att diskutera Sydafrika och det holländska oljebolagets Shells stöd till apartheidpolitiken (han är holländare) och sånt funkar helt enkelt inte på alla.




Just nu spelas: The Clash: " I fought the law"

Kommentarer
Postat av: Noemi

Visst blir man fackad, framförallt i skolans värld! Är övertygad om att ni inte var fula, men klädde er inte enligt normen? Och då ser man bara det då man går på högstadiet!



Det lustiga är att det är just det intellektuella jag fallit för då det gäller män, att kunna prata, om alt, från känslor till politik, diskutera och allt. Och humor, skämta, ironi! De jag pratat närmare med har alltid varit skämtsamma, men gått att prata med:).



Jag såg så ung ut så länge så många trodde mindre om mina erfarenheter och förmågor än vad jag hade. Tex föll jag med min cykel och slog mig då jag var 23. Killen som hjälpte mig trodde jag var 17/18 och pratade om att ta hem mig till mamma/pappa. Gissa hanns förvåning över att jag var sambo:)!



Man har fler fördomar än vad man tror och vi fackar in nänniskor omedvetet på det yttre vare sig vi är medvetna om det eller inte. Och det är väl OK, om man är beredd på att revidera intrycken ju närmare man lär känna nån!

2008-11-05 @ 10:17:06
URL: http://bokklubbens.blogg.se/
Postat av: Evis

Att se ung ut kan ha sina sidor: när min mamma skilt sig från min pappa och skulle söka jobb var hon tvungen att ha med intyg på att hon var över sjutton - hon var då tjugosex.

2008-11-05 @ 10:22:38
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Detta är verkligen något som är konstigt... När man är riktigt ung - skoltiden - och borde vara vacker... Nähä... Men, först när man börjar bli lite mer åt äldrehållet ;) DÅ kan man inse att man faktiskt kan vara rätt snygg vissa dagar. Ja, vissa, hihih... Mognad och insikt? Hm, nä. Kan inte vara det heller om man tänker på hur stor marknaden är runt omkring detta med skönhetsidealet. Men, där är det ju oftast mest de yngre som ändrar utseendet, kanske? Eller de är inte så många färre än äldre med fortsatta komplex, rätta bli gamla?

Må så grankott... ngn som är rätt nöjd ändå ;)

2008-11-05 @ 10:49:14
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: J

Jag trodde först det var en gammal bild på Johnny Depp! You go girl!

2008-11-05 @ 12:48:56
URL: http://sommardrog.blogg.se/
Postat av: Inger

Fniss lustigt att hitta en bild på honom, eftersom jag i morse berättade för en jobbarkompis om när vi liftade till Holland. Nu börjar alla sammanträffande bli lite...ansträngande...

2008-11-05 @ 18:27:18
Postat av: Maritha

När jag gick i grundskolan var jag ful, eller ointressant iaf men när jag började gymnaset så blev jag plötsligt snygg och alla killar hände som klasar på mig. Dörrar öppnades och männen log. Det varade i ca 10 år, sedan blev jag fet. Nu får jag höra att jag kunde vara söt om jag gick ned i vikt och enbart pissfulla milf-hunters kommer fram på krogen. Inga dörrar öppnas längre och männen har slutat att le. Allt handlar tydligen om vikt för de flesta tror jag är 6-8 år yngre än vad jag är. Sitter skönheten i midjemåttet?

2008-11-05 @ 20:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0