I bildningens tjänst

Idag har jag varit en bok. Alltså, gymnasieelever som besökte mässan Kunskap och Framtid kunde låna mig, eller någon person med ett annat yrke, och fråga om hur det var att jobba med det vi gör. Arrangörer av det levande biblioteket var GR Upplevelsebaserat lärande och jag trillade in i det genom att jag känner en av dem som har företaget. Jag var inte alls lika poppis som prästen eller gymnastikläraren, men hade en del trevliga samtal.
Jag tänkte innan jag gick att det nog var lämpligt att klä sig normalt och vanlgit, så att man inte stack ut, men precis som vanligt har jag väldigt svårt att komma på vad "normalt" egentligen är - eller jo: jeans och tröja, men mina jeans verkar ha krympt och sitter inte alls bekvämt just nu. Så det blev normalt för mig istället; dvs kjol, jumper, kofta.


Kofta: Zara
T-shirt: The Lemonheads
Kjol: Egen design och sömnad
Skor: Din Sko
Ungefär som vanlgit alltså.

Så får ni se lite av min improviserade arbetshörna i vardagsrummet också (i väntan på att sovrummet ska tapetseras om).


Just nu spelas: New Order: "Temptation" från Substance


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0