80-talshårdrock på 00-talsvis

Jodå, till slut, efter ett år eller så, skaffade jag mig ett par plastiga leggings - på rea för 99 kronor på Gina Tricot.  Med sweatshirt ger det mig starka reminicenser av 80-talet. Fast inte helt - tröjan är för lång, leggingsen i ett för den tiden i princip okänt material (det var mer högblankt då) och jag personligen hade aldrig vågat ha så här höga klackar på den tiden.


Tröja: LaRedoute
Leggings. Gina Tricot
Kängor: Josefssons



Just nu spelas: The Jesus and Mary Chain: "Birthday" från Munki

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är skitsnygg! Och kul att se vilken skillnad på stil det blir bara med en sådan "detalj" som strumpbyxor eller leggings. Om man jämför med bilden där du hade strumpbyxor till är det ju som två olika klädslar, med vardera sina egna fördelar och användningsområden. Men jag gillar verkligen den här looken, de coola leggingsarna (och skorna!) höjer tröjan på ett ganska spännande sätt.



Lärorikt. Jag vill också ha plastiga leggings, det är rätt förvånande.

2008-11-24 @ 13:06:34
Postat av: Ellie

Supercoolt!! Du rockar lackleggingsen!

2008-11-26 @ 11:28:01
URL: http://citycatwalk.blogg.se/
Postat av: Evis

Tack Ellie!

2008-11-26 @ 11:29:55
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0