Strykfritt

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men det finns viss fördelar med polyester. Den prickiga klänningen är i vävd polyester, eller möjligen en polyester/bomullsblandning, och nu när jag ska ut och resa och behöver ha något presentabelt att ta på mig efter 4 timmars bussresa och sedan en lika lång bilresa så är dess skrynkelfrihet definitvit en tillgång.

Klockan halv fyra i natt äntrar jag nämligen en buss som ska ta mig till Oslo där jag sedan blir uppplockad med bil för vidare transport till Kristiansand. Väl där åhör jag min vän Ragnhilds examenskonsert, hon är operasångerska under utbildning, äter middag med henens familj ochg åker hem igen. Om de inte tar för lång tid på sig till Oslo bör jag hinna med 21.45 bussen för att så vid tvåtiden på måndag morgon åter stå på Göteborgs central.

Generellt sett är jag både för gammal och för sjuk för sån't - men vad ska man göra?

Kommentarer
Postat av: ingela

Ska tänka på dig. Hoppas resan går bra !

Glöm inte öronproppar eller mp3-spelare. Läste en ryslig berättelse på en blogg häromdagen. En 5 årig unge som skrikit och levt om på tåget från stockholm hela vägen till Göteborg, urk.



Ärlite avundsjuk, älskar opera...

Har en bekant som är sopran. Gjorde bort mig fullständigt när jag skulle gå fram och prata med henne efter jag hört henne sjunga för första gången. Sa: jag ryser när du sjunger...

Men det är ett gott betyg när alla hår på hela kroppen reser sig av välbehag av någons röst.

2008-05-31 @ 23:46:28
URL: http://ingelasmobil.blogg.se/
Postat av: Evis

DEt började dåligt: jag hade för ont för att somna förrän vid ettiden och nu är jag uppe, en och en halv timmr senare. Mp3-spelare har jag ingen, men öronproppar blir bra - inte för att jag tror att det är så mycket ungar på bussen som går 3.30.

2008-06-01 @ 02:36:16
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Du är inte för gammal! Sjukdom är en annan sak!

2008-06-01 @ 21:36:25
URL: http://annaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0