Skulle behöva en kurs

Jag insåg när jag skulle göra mig färdig till bröllopsfesten igår och funderade på att locka håret med den nyligen inköpta locktången (det är mer som ett multiverktyg för håret egentligen) att jag inte hade en aning om hur man gör. Jag har aldrig använt locktång utom någon gång på andra. Vad jag är bra på är att få 15 cm hår att stå precis rätt upp, det har jag fått mycket övning på.
Så jag behöver en kurs, eller möjligen en mycket lång, lugn stund framför spegeln med locktången.
Sen fanns det en massa andra käcka tillbehör också, undrar om jag någonsin kommer att lära mig dem?


Just nu spelas: Chubby Checker: "The twist"


Kommentarer
Postat av: Älvan

Det roligaste med sådana där mojänger är att de ofta marknadsförs som "Bra hårvård". Moahaha säger jag bara, värme ska man ju undvika! Det vet du förstås redan... men lite skojigt är det.

2008-05-04 @ 21:54:18
URL: http://aelvan.blogspot.com
Postat av: Maritha

Min frisör brukar göra lockar på mig genom att ha i skum och sedan snurra korvar som han blåser med hårtorken. När han tycker att han blåst färdigt reder han ut korvarna, borstar och sprayar lite. Så har jag också börjat göra hemma, fast minus hårtorken för jag har ingen, och det blir hur bra som helst. Det tar lite längre tid hemma bara eftersom jag får sitta med mina korvar/knorrar på huvudet ett tag.

2008-05-04 @ 22:04:03
Postat av: B-M

Jag håller just på att lära mig använda platt-tång (fem år efter alla andra typ), har lite självfall som jag nu försöker tygla i en blank bob-frisyr, frissan fick det att bli jättebra.....

2008-05-05 @ 07:34:27
Postat av: ingela

Håller med !
Jag har också en sån där alltiett pryl men lock-platt och krustång.
Den är trixigt att lära sig använda.
Jag använder platttången bara till luggen och den växer som ogräs så jag klipper den ofta så håret hinner inte bli slitet. Från början hade jag så kort lugg som du, men nu räcker den ner till ögonbrynen.
Använder inte sprej eller andra produkter i håret, tycker att frisyren håller bra ändå. När jag dansar blir håret ändå genomsvettigt och då´hjälper inga produkter i världen...

2008-05-05 @ 13:33:00
URL: http://ingelasmobil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0