Ska jag köpa den här?

Ellos reakatalog kom hem igår och den här fina kappan är nu nere på 199 kronor. Jag kan bara inte bestämma mig för om jag ska köpa den/faktiskt har råd eftersom jag vill köpa en dräktbok för 35 pund. Just sommarjackor/kappor har jag dock väldigt ont om - i princip har jag bara den petrolblåa jacka som jag ärvt av Blåva Anna och den börjar faktiskt bli väldigt sliten.
Man skulle inte behöva välja mellan en jacka och en ny bok av Janet Arnold.


Bild: www.ellos.se

Trekvartsärmen är i och för sig inte så praktisk på en kappa, men jag har ganska korta armar så de brukar nå betydligt närmare handleden på mig.
Sen måste jag ju i sådana fall bestämma mig för om jag ska ha en ljusgrå eller en röd. Grått har varit så hemskt trendigt att det kan kännas lite passé, men å andra sidan passar det ju till allt.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Se upp med trekvartslångt, som sagt. Jag kavlar ofta upp ärmar även på ytterplagg men det är en helt annan sak att ha vida ärmar en bit upp och inte kunna dra ned dem. Köp boken och avvakta en annan rea!

2008-05-23 @ 09:50:09
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Jag hatar att kavla upp ärmar, kanske för att även normallånga ärmar hänger ner över halva handen på mig så att jag måste göra det jämt.

2008-05-23 @ 09:57:43
Postat av: Bim H-D

Hm, du är väl värd den, så du borde kosta på dig en... men du lär få slänga med några linnen, eller trosor på samma gång... 200kr gäller va? Själv beställde jag chinos för 75kr... istället för 500... tröttnar jag på dem är det bättre att tröttna på ngt för 75kr än 500, hm...

Må så grankott...

2008-05-23 @ 19:44:28
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Anna

Det är opraktiskt med trekvartsärmar. Jag har en jacka som är så, det är svårt att veta när man ska använda den.

2008-05-23 @ 21:45:27
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: ullrika

tänkte genast på ärmen och ser att fler kommenterat den! det är fint, men ruskigt opraktiskt.



ang färg tycker jag den grå. du har så mycket glada färger annar så det hade varit spännande med en "färglös" :)



llåt oss gärna veta hur du gör!

2008-05-23 @ 22:41:31
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0