Packningsplanering för Köpenhamn

Imorgon tar jag tåget söderut för textilarkeologisk konferens och blir borta till lördag. Jag kommer dock att ha internettillgång hela tiden och kamera med mig, så det blir bloggat även under min bortovaro.
Men nu ska jag planera min packning. Eftersom jag inte ska flytta till Köpenhamn utan bara besöka det i fyra dagar har jag tänkt ta en ryggsäck. Datorn ska med, en medeltida klänning som är en del av min presentation ska med och så var det lite kläder. På fyra dagar kan man vilja byta kläder flera gånger, men med lite planering kan man nog få ner allt man behöver. Jag hade samma väska till Historikermötet och då hade jag förvisso ingen medeltidsklänning med mig, men jag hade tyllunderkjol och extra skor och det tänkte jag inte ha nu - mina fötter och knän gör så ont att jag knappt kan gå ens i ortopediska skor så det blir inga höga klackar. Det är också betydligt mindre party på textilarkeologiska konferenser än på såna som historiker har.

Så här är planen, tror jag:
Jag reser i Libertyklänningen, strumpbyxor, mina remonteskor och, faktiskt, jacka
Sen packar jag ner:
Mörkgrå yllekjolen
Röd kofta
rött skärp
Några mer strumpbyxor
Jeans
Rosarutiga skjortan
Någon t-shirt
Något linne
Grå kofta
strumpor
nattlinne
underkläder

Inte alltför mycket och kan varieras efter smak/spill. Jag funderar på att stryka jeansen, men det kan ju faktiskt bli riktigt kallt.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

14-17 grader ska ni ju få där nedåt, jämfört med kylan här uppe, men det är nog klokt med en jacka! Jag tycker det känns lite kläder för fyra dagar, men jag kan lätt ta med mig ännu mindre om jag är på det humöret. Svårt att bli lagom, tycker jag!

2008-05-12 @ 23:37:45
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Jag tycker tvärtom att det är lite mycket; jag menar man kan ju lätt ha samma byxor eller kjol i en vecka och bara variera topp. Om man nu inte spiller förstås.

Det finns ju en risk att jag har klänningen alla dagar.

2008-05-13 @ 07:04:49
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Maritha

Tänk på att du faktiskt kan köpa kläder på plats i Köpenhamn om du skulle spilla för mycket.

2008-05-13 @ 10:23:24
Postat av: Evis

Jo, jag har tänkt på det, men eftersom jag är pank tänkte jag undvika det.

2008-05-13 @ 10:28:40
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Bim H-D

Hm, har för mig att någon brukar påpeka att det är lätt hänt att man spiller något över sig, eller så?

Må så grankott... ngn som säkerligen minns HELT fel... ;)

2008-05-13 @ 12:43:16
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0