Tidigt uppe och påklädd

Trots utgång med efterföljande nattsudd i hemmet med Cinzano och Annaa så är jag uppe och igång. Eftersom jag har nattgäst är jag till och med ordentligt klädd innan nio på morgonen.

image788
Batiktröja: Indiska
Lila tröja: H&M
Jeans: dito
Strumpor: MSquared från Sockdreams

Just nu sitter jag och försöker göra färdigt en ansökan om forskninganslag. Det är lite läskigt med de där elektroniska formulären, samtidigt som det är otroligt praktiskt: jag kommer ihåg när man skulle skicka femtio papperskopior av en flera sidors ansökan till Stockholm. En annan sak som är lite skrämmande är att räkna ut lönekostnaderna: när man lagt på sociala avgifter ser det så mycket ut, man får ju tänka på att jag varit lågavlönad större delen av mitt liv och att jag växte upp med så mycket pengar man kan föreställa sig att en ensamstående mamma som var sömmerska hade (+ underhåll från pappa, men det är ju inte som att han badade i pengar heller). Jag begär absolut inga fantasilöner, utan vad som kan anses rimligt för en hyfsat nydisputerad forskare i humaniora, men eftersom min man jobbar i mataffär och jag jämför med honom känns det ändå absurt mycket.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jo men jag förmodar att du har studielån som skall betalas varje månad också så då kan man behöva lite mer i lön.

2008-03-27 @ 11:40:22
Postat av: Annaa M

Tur att jag steg upp i rimlig tid då så du fick någon lön för mödan! Själv sitter jag kan erkännas ännu 13:06 i nattlinnet. Men det är ju som du vet rätt så ok även som dagplagg. Går dock NU och tar på mig jeansen till. Ifall någon av flickorna skulle titta ut ur sitt rum.

2008-03-27 @ 13:08:32
Postat av: Evis

Annaa: De har sett halvnakna personer förr. Och helnakna, fast då är det bara inom familjen.

2008-03-27 @ 13:16:06
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Nu tänkte jag gå, men det verkar inte vara någon hemma här så jag ska kanske vänta tills Maken kommer hem??? Nä, nu upptäcker jag en sovande flicka.

Om du läser min blogg får du svar på alla frågor om planer för kväll och natt!

2008-03-27 @ 15:02:33
Postat av: Kajsa

Jag är inget superfan av batik men din tröja var superfin!

2008-03-27 @ 20:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0