Svartvita mönster

Jag är sjuk, det är därför det varit så tyst från mig idag. Dessutom har minstan haft besök av en kompis och med henne hennes pappa som vi ju var "tvungna" att umgås med. Han är en trevlig karl så det är inget problem, men jag kunde ju knapapst gå iväg och blogga under tiden. Jag fick i alla fall sytt fast fyra meter sammetsband för hand (på bägge sidor, så det blir 8 m sömnad) på en 1500-talsklänning medans vi pratade.
Men nu känner jag mig redo att återvända till dagens mode och tänkte visa litegrann från Allessandro dell'Aqcuas vårkollektion. Den var i sig inte så märkvärdig, eller hade inte varit om det inte varit för de vackra tygerna: kjolar och breda obi-inspirerade bälten i tjock satin kombinerades med genomskinlig chiffong och så hade han fina tryckta sidentyger i vitt och svart:

image755
Bilder: style.com

De här bilderna fanns säkert där i bakhuvudet när jag föll för mitt grå-vita tyg från Libertys.


Just nu spelas: The Jesus and Mary Chain: "Cherry came too" från Darklands




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0