Modelängtan

Modebloggarna och modebloggandet har förändrat mitt liv tror jag. Man tänker på sin klädsel mer utifrån hur andra ser den när man varje dag tar foton på den. Jag tycker att det är intressant och känner mig inte på något sätt förtryckt eller pressad av vad andra ska tycka - jag menar, jag är ju snart fyrtio och har liksom slutat bry mig så mycket om vad andra tycker. Men det när min exhibitionistiska ådra och så tycker jag ju att det finns en viss frigörande nytta i att visa att man även som halvgammal och halvtjock törs visa bilder på sig själv.
Det har i alla fall lett till att en ny längtan fötts: nu när jag sitter här med söndersnutet rött skinn runt näsa och mun och försöker skriva på en ansökan om forskningsanslag vill jag hellre testa någon kombination av kläder jag funderat ut, med min nya blommiga sjal, och ta lite foton än att skriva.
Eller så är det bara det gamla vanliga: att man hellre vill göra vad som helst än det som man måste.


Just nu spelas: Teenage Fanclub: "Star sign" från Bandwagonesque



Kommentarer
Postat av: bokmald

jag tycker att det är helt rätt av dig att ha en modeblogg trots att du inte är fjorton år och äter ett äpple om dagen!

Variation är det som gör att man inte tröttnade på världen efter sin första dag ;-)

Jag tittar in här lite då och då och uppskattar din blogg.

2008-03-18 @ 12:39:24
URL: http://metrobloggen.se/bokmald
Postat av: Evis

Tack. Mest gör jag för att det är roligt.

2008-03-18 @ 12:43:53
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0