Kläddilemma

Jag ska ut ikväll. På två tillställningar till och med. Det gör det där med klädsel lite komplicerat; först ska jag nämligen gå och se på damernas friåkning i Konståknings-VM tillsammans med min ena dotter och sen hade jag tänkt ansluta mig till en fest. Det är inte jättelångt mellan dem: en och en halv till två kilometer och mitt hem ligger mellan dem, vilket är bra eftersom jag tänker följa dottern hem och plocka upp några öl. Däremot är det inte riktigt tid att byta kläder om jag ska komma till festen innan jag tycker att det är dags att gå och lägga sig.
Kläder för att sitta flera timmar i Scandinavium och kläder för fest är inte riktigt samma sak: för det förstnämnda ska de vara bekväma att sitta i och varma, för det senare vill man ju vara lite snygg. Jag tror jag titta igenom lite gamla dagens klädsel"-bilder för att se om jag får någon inspiration; jag har inte riktigt bestämt mig för vilken stil jag ska ha nämligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0