Jag behöver en fest

Och tio timmar till på dygnet förstås. Men de här skapelserna från Dolce&Gabbanas vårvisning (som Sandra tipsade mig om) fick mig att fundera om jag inte skulle sy något liknande, men då behöver jag definitivt en fest.

image757
Bilder: style.com

Det är alltså klänningar och kjolar i antingen tvåfärgad damast eller i brokad (och ni bryr er väl inte så mycket om de tekniska skillnaderna i alla fall, inte jag heller egentligen, utom att jag är nyfiken). Alla utom den i blått och guld har dessutom ett lager svart chiffong eller möjligen finmaskigt nät över sig. Det slog mig att det här ett ypperligt sätt att använda alla sina gamla glansiga rayongardiner i damast med medaljongmönster på. De flesta har jag tänkt sy 1500-talskläder av, men det finns ju också tyger jag bara har mindre bitar av, eller som jag inte tror att jag kommer att använda ändå. Men det är tveksamt om det blir i vår - visserligen har vi minst en disputationsfest i vår, men jag måste sy två rekonstruktioner av 1200-talsdräkter för en presentation jag ska hålla på en konferens i maj också, så jag kanske inte hinner (om jag ska göra en klänning, en kjol gör jag på lediga stunder en helg). Kanske till hösten, jag tycker inte att de ser så väldigt somriga ut.


Just nu spelas: The Jesus and Mary Chain: "Upside Down"


Kommentarer
Postat av: Monika

Men, hallå, du ska ju på bröllop eller? Och det är valfri klädsel, så man får vara hur fin som helst.

2008-03-17 @ 10:22:32
Postat av: Evis

Jo, det ska jag ju, men jag hade tänkt mig något som tålde fest bättre.

2008-03-17 @ 10:52:38
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Monika

Jo, det är förstås viktigare att kunna festa ordentligt.

2008-03-18 @ 13:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0