Hopplöst ute?

Nu har det gått så lång tid att en del grejer jag spanade på hos Ellos och Josefssons förra året har nått Catalog, sista steget innan destruering (antar jag)? Här finns lite kläder jag tittat på och några jag hittade nu:

image768
Bilder: catalog.se

Den rosa toppen med aprikosa prickar är jag sugen på till sommaren, men är lite fundersam på om min stora byst och långa rygg verkligen fungerar ihop med den.
Espadrillerna har jag redan och de är riktigt bekväma och snygga.
Blommiga klänningen ska jag faktiskt beställa, om jag har några pengar kvar i slutet av månaden.
Det svarta linnet kommer jag inte att beställa. En av de saker jag inte gillar med tunna polotröjor är att de får en stor byst att se enorm (och ful) ut. Med den här sortens urringning kommer det inte att råda något tvivel om hur stor den verkligen är. Men om man har späd byst tycker jag att den faktiskt är cool. Om den håller formen, glömde kolla fiberinnehållet, den kräver spandex eller elastan för att funka.
Det turkosa linnet ska jag kolla med min mamma om hon vill ha, hon är jättesnygg i turkost.

Nu till frågan i rubriken: Nej, jag tycker inte att de är hopplöst ute, flera av dem är plagg som återkommer varenda sommar, som espadrillerna och den blommiga klänningen, medan andra, som det svarta linnet och den rosa toppen mer tillhör katgorin "sånt som aldrig är riktigt inne och därför inte blir riktigt ute".


Just nu spelas: The Ramones: "She's the one"


Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Priserna är ju inte fel iaf :-) Klänningen är riktigt fin tycker jag...

2008-03-18 @ 16:17:23
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: B-M

Klänningen var fin, skall spanas in.

Du som syr mycket, skulle du kunna göra ett inlägg om vad man skall tänka på när man köper symaskin? Jag har inte sytt på många år (däremot stickat o virkat) men nu känner jag mig ganska inspirerad. Enda krav jag har just nu är att maskinen skall klara jeanstyg :). Jag är beredd att satsa en hel del pengar i den för nån till lär jag inte köpa före pensionen eller nåt...

tack på förhand

hälsar B-M

2008-03-18 @ 19:28:05
Postat av: sanny

fint

2008-03-19 @ 07:33:56
URL: http://sannyt.blogg.se
Postat av: Evis

Sandra: jag kunde förstås inte låta bli den.
B-M: jag ska fråga Annaa om det, jag har en trettio år gammal begaganda Husqvarna och Annaa är mycket bättre på sådant.
Sanny: Visst är det?

2008-03-19 @ 08:13:27
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0