Gothare och ballerinor

Det började med goth och slutade med en orgie av vita tyll- och organzakjolar i klassisk ballerinalängd hos Alexander McQueen. Däremellan hann han med lite rutigt och en eller annan 50-talsdam. Jag älskar det förstås, men man bör nog dela min förkärlek för vit tyll för att gilla den  sista tredjedelen av kollektionen.

image707
Bilder: style.com

Style.coms, dvs amerikanska Vogues, recensent menade att det här var det bästa Alexander McQueen gjort - själv vill jag nog ge den utnämningen till hans höstkollektion 2006, men det kan ju vara för att det var så mycket fantastisk vackert i skotskrutigt i kombination med tyll och spets där.
I alla fall så är jag i år allra mest förtjust i den svarta dräkten och klänningen i stickad spets bredvid den.


Just nu spelas: Hanoi Rocks: "Worth your weight in gold"


Kommentarer
Postat av: Älvan

Oj. Det där gav mig seriösa ha-begär. Jag hade kunnat ta alla fem, rakt av!

2008-03-01 @ 19:52:14
URL: http://aelvan.blogspot.com
Postat av: Evis

Jag med!

2008-03-01 @ 20:00:48
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0