Fint från Paris

Jag insåg snart att det var ett heltidsjobb att försöka hänga med i alla visningar på modeveckorna. Jag vet att många modebloggare bara översätter och förkortar style.coms sammanfattningar (en del rätt stora och populära som har betalt för det också), men jag kännner att jag faktiskt vill hinna reflektera över det jag ser själv innan jag skriver. Därför sparar jag ner det jag tycker är snyggt och så kommer det då och då att dimpa ner små collage från visningarna; med kläder jag gillar. Här är ett sådant.

image740
Bilder: style.com

Klänningen från Akris är i en färg som är hemskt missklädsam på mig och dessutom är det polo, men jag gillar verkligen den plisserade isättningen på kjolen.
Kappan från Sonia Rykiel har dekoretas med mängder av knappar i olika färger, en idé som dyker upp då och då och som kan vara riktigt snyggt - kräver dock en knappsamling, annars blir det dyrt.
Junya Watanabes visning är inte omedelbart säljande, alla modellerna såg ut ungefär sådär runt huvudet, men jag hade gärna haft tröjan/koftan.
Ann Valerie Hash har jag sparat ner flera bilder från för att jag gillar hennes färgkombinationer - den är är inget undantag: ärtsoppsgrön-gult och svart.


Just nu spelas: Mando Diao: "Dalarna" från Never seen the light of day



Kommentarer
Postat av: Anonym

gillar det från Sonia Rykiel.

2008-03-10 @ 16:15:10
Postat av: Jonna

snyggt.

2008-03-10 @ 16:30:52
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Maritha

Det kanske är läge att gräva i mormors knapplåda, min har inte blivit så stor än även om jag så smått börjat spara på knappar från kläder jag kastat. Det är tantpoäng på det va?

2008-03-10 @ 16:33:16
Postat av: Evis

Jepp, fast jag har gjort det sen jag var 23.

2008-03-10 @ 16:57:46
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Free Fashion Pia

Det är roligare att läsa nån som faktiskt tänker själv än bara översätter ;-)

2008-03-10 @ 17:15:00
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/
Postat av: Annaa M

Jag började samla på knappar när jag var ungefär 12...tror inte jag var så tantig då. Men det är svårt att använda knappar till något annat än just knappar, resultatet blir sällan särskilt bra. Det ser helt enkelt lätt för hemmagjort ut!

Jag gillar idén med heltäckande för huvudet, kunde gått lite ner över halsen också. Koftan är snygg upptill, men den verkar inte ha ärmar utan bara hål längst ned för händerna. Inte bara lite opraktiskt för annat än just modevisningar. Den gula klänningen liknar nästan på pricken det gamla stilmönster jag suttit och tummat på ett tag.

2008-03-11 @ 09:27:11
Postat av: Evis

Annaa: så du är alltså före din tid.

2008-03-11 @ 09:57:40
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Långt före. Mönstret är från 1979.

2008-03-12 @ 08:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0