Dagens: en massa olika rutor

Det visade sig att jag behövde låna lite böcker på UB, så jag kom utanför lägenheten idag också:

image745
Blus: Hemmasydd efter ett mönster baserat på en skjorta från 1844
Resårskärp: H&M
Kjol: Också hemmasydd
Rutiga strumpbyxor: Lindex, flera år gamla
Skor: Converse

Blusen är i ett fantastiskt gammalt bomullstyg, kanske sextiotal: tättvävt och med fantastiskt fina stadkanter. Det är troligen tygets stadga som gör att blusen har de finaste handsydda knapphål jag någonsin gjort. Eller så ger övning färdighet.


Just nu spelas: The Smiths: "What difference does it make?"




Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Fantastisk blus! Sådana ärmar börjar jag gilla mer och mer!

2008-03-11 @ 18:19:13
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Evis

Ja, du hade ju en sådan jacka i din blogg, den var verkligen fin.

2008-03-11 @ 19:44:43
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0