40-tal, men inte bara

Nu är det säkert fyra veckor sedan Diane von Furstenberg visade i New York, men ska man försöka hålla jämna steg med visningarna blir man bara stressad - jag samlar bilder direkt efter visningarna, men sen kan man sitta och titta på dem i månader. Furstenberg fick fina recensioner, men ansågs ligga lite utanför den allmänna trenden i höstvisningarna. Det betyder väl att vi inte kommer att se en massa fyrtiotalsinspirerat nästa höst, vilket är lite synd med tanke på hur fint Diane von Furstenberg gjorde det: inspirerat, men inte direkt retro.

image736
Bilder: www.style.com

Här kan man också se vad jag har emot oversize handväskor: jag tycker det är svårt att se någorlunda elegant, eller för den delen avslappnad ut när man släpar runt på en väska som är så stor att man måste luta sig åt andra sidan för att kompensera.


Just nu spelas: "Bamse och Regnbågsgnuttarna"


Kommentarer
Postat av: Blåva Anna

Jag gillade speciellt de smala bältena utanpå koftor och jackor. Det verkar vara ett utmärkt sätt att bära
jackor som blivit för små när det blivit varmare.
Kommer bli svårt att få till lika vackra färgkombinationer bara.

2008-03-09 @ 17:17:51
Postat av: Free Fashion Pia

Tjusigt! Men jag håller med om att väskorna var lite väl överdimensionerade....

2008-03-09 @ 21:13:52
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0