Stava! Snälla!

Libresse och Gina Tricot har en tävling där man ska designa en t-shirt som sen kommer att säljas i Gina-butikerna. Jag har ingen direkt åsikt om själva designförslagen, utom att de inte är speciellt originella eller kul, med vissa undantag - men stavningen!

Bild tagen från www.libresse.se

Om man skicka in ett tävlingsbidrag någonstans kollar man väl ändå att man stavat rätt först? Om man nu har såna problem. Det är många, många t-shirts med stavfel i tävlingen - jag hoppas innerligen att Gina Tricot rättar stavningen på den som vinner innan tryck. Eller att vinnaren kan stava.


Just nu spelas: Brenda Lee: "Dum Dum"


Kommentarer
Postat av: ullrika

Det kan ju vara så att det är en ordvits och att änglarna (eller vad det nu är) är småknattar som inte fått sina första gaddar än?



Nä. :) Håller med. Stavfel är slarvfel som sänker både intresse och betyg. Skäms.

2008-06-24 @ 15:42:06
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Evis

Det kunde vara så, det har du rätt i, men efter att sett saker som "heven" istället för "heaven" blir man lite cynisk.

2008-06-24 @ 15:50:31
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Maritha

Nog för att jag har lite svårt med stavningen men jag brukar lägga ned ett par sekunder extra när det är något viktigt som skall skrivas.



Hade det varit en Libresse tävling så hade jag kunnat göra en vit tröja med en röd fläck och sedan texten Ops, I did it again, men det kanske är lite småäckligt.

2008-06-24 @ 16:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0