Om hetta, dekadens och alkohol

En sån här kväll, när det är för varmt och för fuktigt vill jag stå på en balkong i ett gammalt hus, i en stad, med barer och folk nedanför, inte gröna träd och bostadshus som här. Jag ska ha på mig en 30-40-talsinspirerad klänning, kanske som den här från Trashy Diva, håret ska vara uppsatt i en lös knut i nacken och lösa slingor klistra sig i ansiktet av svett. Från gatan ska höras musik och jag ska dricka alkohol med mycket is - kanske gin och tonic, eller kanske Martini Bianco med is. Jag ska dricka och fundera på om jag ska ge mig ut och ta del av gatulivet eller bara stanna kvar och dricka och lyssna på ljuden av andras fester.


Bild: www.trashydiva.com

I verkligheten dricker jag te och syr kläder till mina barn, men det fanns en tid när varje sommarkväll kändes full av löften och ibland kommer ett eko genom åren, framkallat av ett ljud, en doft eller bara en för varm sommarkväll.

Kommentarer
Postat av: ingela

säg till vart och när så tar jag på mig klänning (modern) och kommer med VISA-kortet !!!

Är gärna dekadent, alkoholpåverkad och generös i ditt sällskap i nästa vecka :)

2008-06-03 @ 00:54:56
URL: http://ingelasmobil.blogg.se/
Postat av: Sara

Du har ännu inte nämnt i bloggen att Trashy Diva har kommit med en massa fint i bomull för runt 90-100 $. Eh.. gör det. Typ.

2008-06-03 @ 23:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0