Nya länkar

Jag har lagt till två nya länkar där till höger: Att ha det gott och Little Peaché. Båda är skrivna av kvinnor som utmärker sig i modebloggsvärlden genom att i det ena fallet vara medelålders och i det andra fallet vara större än genomsnittet. Little Peaché har dessutom en mycket personlig stil som i bland tangerar min med femtiotalsinspiration, vilket så klart gör att jag tycker att det är roligt att se på hennes kläder, och ibland är helt annorlunda. Att ha det gott visar en mer sansad, men långt ifrån tråkig stil. Det hade dock varit kul med lite bilder på bloggaren i de kläder hon skriver om.
Båda är i alla fall inspirerande, fast på olika sätt.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Little Peache var ju ett riktigt fynd! Men Att ha det gott visar ju bara en massa kläder och prylar, en del som finns i många andra bloggar också, man vet väldigt lite om vilken stil hon har. En liten flik av en Lindexklänning var allt jag kunde hitta om hennes egen stil. Dessutom har jag lite svårt att stå ut när inläggen handlar om företagen som gör reklam i bloggen. Det blir så alldeles uppenbart att man bloggar för att få betalt! (Det är ju en sån där medial dödssyn, att skriva om annonsörernas produkter men det har förstås många mediaovana bloggare ingen aning om!)

2008-07-01 @ 11:06:15
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Jag är så naiv. Jag tänker inte på att folk får betalt för att skriva saker - mig är det aldrig någon som erbjuder betalt.

Jag tyckte att det var kul med en shoppingblogg abv någon som är över 40, för mer än en shoppingblogg är det ju inte.

2008-07-01 @ 11:08:13
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Evis; nej egentligen är det väldigt märkligt att annonsörer inte fått upp ögonen för dig. Men man kanske måste skriva allmänt intetsägande för att annonsörer ska gilla en. Bara typ "det här tycker jag är fint".



Eller så måste man jobba stenhårt själv på att skaffa sig både läsare och annonsörer. Too much like a hard work...

2008-07-01 @ 12:21:23
Postat av: Att ha det gott

Hörrni tjejer Jag har aldrig fått betalt för att skriva något

Jag har fått ett par byxor en gång och det var efter att jag bloggat om dem

Däremot har en del sponsrat ett pris till en tävling och det har ju vinnaren fått inte jag

Jag började blogga för att jag tycker att det är kul med kläder och saker även för kvinnor i min ålder Jag ville tipsa om saker som jag tycker är fina

2008-07-01 @ 16:51:19
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0