En hel kanna brunsås

Det är bra med mönstrade kläder. I alla fall om mn har för vana att spilla på sig, vilket jag altlså gjorde idag: vitlöksdressing från den falafelrulle jag kastade i mig istället för middag på stationen i Trollhättan. På grund av att klänningen går i off-white och gråbrunt försvann fläckarna tämligen obemärkt in i mönstret efter att jag torkat av dem med servett.
   En hel kanna brunsås hade den dock inte klarat så där står den sig slätt mot vännen Vannas klänning - diffust mönstrad i brunt och gult. Jag vet inte om hon någonsin hade spillt en hel kanna brunsås på den, men det var i alla fall det hon sa när man kommenterade klänningens snygga skärning och ovanliga tyg. Hon sa att det var det bästa med den.
   Det här var på vännen A:s bröllop, innan jag "outade" brudgrummen som kommunist för hans konservativa danska släkt i mitt tal och även innan min dåvarande och vännen C började ha supartävling - vi kan väl säga att hon vann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0