Ett gott initiativ

Som kvinna med rejäla vadmuskler (genetiskt, plus att jag tävlade i orientering som ung och nu går rätt mycket i Göteborgs backar) har jag resignerat för det faktum att jag aldrig kommer att kunna ha stövlar. Till och med vännen Annikas rejäla gröna gummistövlar med snörning var för smala: "Men snör upp dem då! " ropade hon - "Har jag redan gjort" svarade jag dystert.
Men nu såg jag både hos LRedoute och någon annan postorderfirma att de hade stövlar med tre olika skaftvidder. Nu var den vida inte mer än 38 eller 39 cm, så jag kan inte ha dem ändå, men det är i alla fall en bra idé för det är betydligt fler som kan hitta passande stövlar. Problemet finns ju även åt andra hållet, vännen Inger letade förgäves efter stövlar som inte glappade runt vaden ifjol.


Just nu spelas: Iron Maiden: "Bring your daughter to the slaughter"


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Oj det har jag inte tänkt på, att du skulle ha så stora problem med det. Här är det bara de där röda som jag hade på din disputation som inte går att få ned ett par smala jeans i, det är lite synd.

2008-07-28 @ 09:56:34
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Elisa

Det finns ett svenskt företag som tillverkar stövlar efter ens vadmått. Är själv sugen på dem eftersom jag också har kurviga ben. Ska jag leta rätt på länken åt dig?

2008-07-28 @ 10:17:36
Postat av: Evis

Elisa: det behövs inte, jag är en kängtjej.

2008-07-28 @ 10:43:51
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Patrik

Stora vader som är sååååååå snyggt på tjejer ! ... ;)

2009-06-14 @ 10:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0