Varför jag hänger på style.com

Jag älskar kläder, det har väl framgått. Jag älskar också tyger och färger. Så orsaken till att jag hänger på www.style.com och tittar på modevisningarna är inte i första hand för att lista ut vad som kommer att bli trendigt nästa år; det finns det så många andra som gör. Det är inte ens i första hand för att bli inspirerad till mitt eget syende, utan för att jag tycker att det kan vara så vackert med kläder. Det mesta man ser skulle se illa ut på min korta, breda kropp, men jag kan ändå förtrollas av linjer, tyger och färger från en rent estetisk synpunkt. Därför älskar jag också John Galliano och inte Marc Jacobs, vilket verkar skilja mig från 90% av alla modebloggare.

Just nu har couture-visningarna börjat och jag tittade just på vad Galliano gjort för Dior. Det var inget där jag skulle tagit på mig och väldigt mycket av det var inte ens snyggt med konventionella mått mätt, men färgerna, tygerna och broderierna var underbara. Se bara på den här klänningen, uppenbart inspirerad av Gustav Klimt:

image536
Bilder: www.style.com och CGFA

Nu väntar jag bara på Gallianos visning i eget namn; jag brukar gilla dem bättre än det han gör för Dior.


Just nu spelas: the Jesus and Mary Chain: "I love rock'n roll"


Kommentarer
Postat av: sofia dahlén

jag brukar älska och avguda galliano för dior men blev först lite ställd nr jag såg den här visningen. Det var en förvånansvärt modern gruntanke på något sätt. Men när det har lagt sig kan jag konstatera att jag verkligen verkligen tycker om den.

2008-01-22 @ 17:28:53
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: Maritha

Jag gillar den. Inte som klänning men som konstverk så är det där oranga saken intressant. Betydligt bättre än bödeln med strypsnara om halsen som de skriver om i Aftonbladet idag.

2008-01-22 @ 21:21:19
Postat av: Evis

John Galliano är en _mycket_ udda man.

2008-01-22 @ 21:39:17
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0