Varför blir jag aldrig bjuden på några flashiga partyn?

Om jag blev det skulle jag vilja ha på mig något i stil med den här klänningen från Valentino:

image531
Bild från style.com

Jag tycker allt med den är förtjusande: det lätt draperade livet som lämnar ena axeln bar, knytet runt midjan och den vippiga kjolen med rutnät i silver och fastsydda tygblommor. Jag vet förresten hur man gör snygga tygblommor, det har jag lärt mig av boken Hattar av Bibi Kant och Annika Reuter; kanske jag ska sätta några på någon sommarklänning i enklare material? När det blir sommar alltså.

Fast det kanske är tur att jag inte blir bjuden på några galatillställningar: dels tror jag att de kanske inte är så roliga, dels inbillar jag mig att det finns väldigt lite tolerans mot att man som reumatiker behöver sitta ner och vila på sådana - etikett är inte gjort för oss med kronisk värk.


Just nu spelas: The Church: "Fly home" från Sometime Anywhere



Kommentarer
Postat av: ingela

Jag tänker ställa till med stort kalas (lokal, live-band och hela härligheten) när Jörgen fyller 40 i höst. Kanske ett lämpligt tillfälle för en sån klänning ? Det kommer givetvis finnas sittplatser !

Synd att bebisen inte vill ut, överväger de igångsättning ?

2008-01-20 @ 16:16:51
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Evis

Jaa! Då måste jag till Indiska farbrorn på Kvibergs marknad och köpa billiga, glittriga syntettyger!

De testar ricinolja.

2008-01-20 @ 16:22:27
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: ingela

Glöm inte Sex and the city-filmpremiären med ! Den är någongång i juni tror jag. Då tänker jag ha nått riktigt fint på mig och megahöga klackar...
Bergakungen here I come :)

2008-01-20 @ 16:31:44
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: malin

den klänningen skulle inte jag heller ha något emot att strosa omkring i på en flashig fest!

2008-01-20 @ 16:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0