Vadlånga ballongkjolar och för korta byxor

Det ena för damer och det andra för herrar på Acnes visning på Stockholms modevecka. Inte sådär lite för korta, smala byxor som jag tycker är snyggt, utan mycket för korta byxor av alla typer, så att det ser ut som att mannen ifråga vuxit ur dem. Tilld et bars gärna rockar och västar med hårt åtdraget skärp i midjan. Även på en täckväst som bars utan något under. Mannen är lika skeptisk till det som till alla former av modeklädsel.

På damsidan var det som sagt bland annat vadlånga ballongkjolar, dessa bars företrädesvis med porrigt genomskinliga toppar och de där motorcykeljackorna med vadderade, kviltade, "ränder" över axlarna som vi såg så mycket av i modereportagen i höst. Och, om jag intee minns fel: på Kicki; Bettan och Lotta i melodifestivalen. Fast deras var inte gulbeiga.
Nu är jag kanske onödigt elak, de visade säkert helt funktionella dambyxor och en del annat som var snyggt om än inte något jag skulle lägga ut tusenlappar för; som det här:

image561
Foto: Arba Kokalari för www.modette.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0